orzesze.bip.gmina.pl
Biuletyn Informacji Publicznej
 Miasta Orzesze www.orzesze.pl
Struktura organizacyjna urzędu strona główna 
Zakres działania

ZAKRES DZIAŁANIA WYDZIAŁU GOSPODARKI PRZESTRZENNEJ I OCHRONY KONSERWATORSKIEJ
1. Realizacja zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym.
2. Realizacja zadań wynikających z ustawy o gospodarce nieruchomościami.
3. Prowadzenie postępowań mających na celu wydawanie decyzji o warunkach zabudowy  i zagospodarowania terenu w tym wszelkie uzgodnienia.
4. Prowadzenie postępowań mających na celu wydawanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu  publicznego w tym wszelkie uzgodnienia.
5. Wydawanie wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,  planu ogólnego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
6. Prowadzenie analiz i studiów z zakresu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do  obszaru działania z uwzględnieniem ustaleń strategii rozwoju województwa zawartych w planie  zagospodarowania przestrzennego województwa śląskiego.
7. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami,  w tym: koordynacja prac związanych z opracowaniem/aktualizacja Programu Ochrony Zabytków na  terenie miasta Orzesze.
8. Prowadzenie postępowań w związku z naliczeniem jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu  wartości nieruchomości.
9. Przygotowanie dokumentacji oraz prowadzenie procedury związanej z opracowaniem miejscowych  planów zagospodarowania przestrzennego, planu ogólnego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta.
10. Koordynowanie prac komisji urbanistyczno–architektonicznej.
11. Gospodarowanie gruntami stanowiącymi mienie komunalne Gminy Orzesze w tym sprzedaż  gruntów, budynków oraz przekazywanie gruntów w trwały zarząd, oddawanie w dzierżawę,  użyczenie, użytkowanie, użytkowanie wieczyste.
12. Komunalizacja mienia Skarbu Państwa.
13. Tworzenie i inwentaryzacja zasobu nieruchomości Miasta Orzesze.
14. Numeracja porządkowa nieruchomości.
15. Realizowanie zadań z zakresu nazewnictwa ulic, placów, mostów.
16. Prowadzenie postępowań związanych z podziałem nieruchomości na wniosek osób fizycznych  i prawnych.
17. Prowadzenie rozgraniczeń nieruchomości.
18. Scalanie i podział nieruchomości.
19. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości będących we władaniu osób fizycznych  i prawnych na rzecz gminy.
20. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości zajętych między innymi pod drogi gminne  z zastosowaniem różnych trybów nabycia.
21. Zmiany administracyjne granic gminy.
22. Tworzenie Gminnego Programu Rewitalizacji oraz prowadzenie spraw z nim związanych.
23. Aktualizowanie danych w systemach informacji przestrzennych w zakresie działania wydziału.
24. Prowadzenie spraw związanych z grobownictwem wojennym i miejscami pamięci narodowej.
25. Prowadzenie postępowań dotyczących odszkodowań za grunty przejęte z mocy prawa pod drogi.
26. Współpraca z Katowicką Specjalną Strefą Ekonomiczną w zakresie dotyczącym gospodarki przestrzennej.
27. Współpraca z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu  dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
28. Współpraca z Wydziałem Inwestycji i Remontów.
29. Współpraca z Wydziałem Komunalnym.
30. Współpraca ze Starostwem Powiatowym w Mikołowie w zakresie spraw związanych  z realizacją zadań wydziału na terenie miasta Orzesze.
31. Współpraca z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego w zakresie spraw związanych  z realizacją zadań wydziału.


 

Opublikowane przez: Marzena Nowak | Data wprowadzenia: 2019-02-01 12:34:21 | Data modyfikacji: 2025-01-07 11:54:28.
Pracownicy
PRACOWNICY STANOWISKO TELEFON
Tomasz Szier Naczelnik Wydziału- 1et. 32 324 88 15
Beata Wiencek Zastepca Naczelnika - 1 et. 32 324 88 14

   GOSPODARKA NIERUCHOMOŚCIAMI

Anna Kaliszewska Inspektor- 1 et. 32 324 88 21
Grzegorz Potysz Inspektor- 1 et. 32 324 88 21
Jolanta Malcher Inspektor - 1et. 32 324 88 21

                                            PLANOWANIE PRZESTRZENNE I GEODEZJA

Klaudia Głodek Referent - 1 et. 32 324 88 14
Katarzyna Śliwka Pomoc administracyjna - 1 et 32 324 88 14

 

 





 

Opublikowane przez: Joanna Maroszek | Data wprowadzenia: 2019-02-01 12:50:41 | Data modyfikacji: 2024-10-08 08:57:28.

Zobacz:
 Władze miasta .  Wydział Inwestycji i Remontów .  Wydział Rozwoju i Zamówień Publicznych .  Wydział Gospodarki Przestrzennej i Ochrony Konserwatorskiej .  Wydział Komunalny .  Wydział Finansowy .  Wydział Edukacji .  Wydział Organizacyjny .  Wydział Informatyki .  Wydział Ochrony Środowiska .  Referat Spraw Obywatelskich .  Referat Finansowy ds. Budżetowych .  Referat Finansowy ds. Oświatowych .  Referat Finansowy ds. Wymiarów, Opłat i Podatków Lokalnych .  Referat Gospodarki Odpadami Komunalnymi .  Referat ds. Współpracy ze Stowarzyszeniami, Przeciwdziałania Uzależnieniom oraz Zarządzania Kryzysowego .  Referat Świadczeń Rodzinnych .  Biuro Realizacji Projektów .  Biuro Obsługi Prawnej .  Sekretariat .  Samodzielne stanowisko ds. Kontroli Wewnętrznej .  Samodzielne stanowisko ds. Audytu Wewnętrznego .  Inspektor Ochrony Danych .  Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych .  Urząd Stanu Cywilnego .  Archiwum . 
Data wprowadzenia: 2019-02-01 12:50:41
Data modyfikacji: 2024-10-08 08:57:28
Opublikowane przez: Joanna Maroszek
  Biuletyn Informacji Publicznej - orzesze.bip.gmina.pl