| Do zakresu działań Wydziału Edukacji w szczególności należy: 1. Prowadzenie spraw związanych z pełnieniem przez Miasto Orzesze funkcji organu  prowadzącego jednostek oświatowych, w tym:1) zakładanie, prowadzenie, przekształcanie i likwidacja publicznych przedszkoli, szkół, placówek  oświatowych;
 2) ustalanie sieci publicznych przedszkoli, szkół podstawowych oraz granic ich obwodów;
 3) sprawowanie nadzoru nad działalnością placówek oświatowych;
 4) przeprowadzanie konkursów na stanowiska dyrektorów oraz powierzanie funkcji dyrektora  przedszkola, szkoły podstawowej;
 5) prowadzenie ewidencji urlopów wynikających ze stosunku pracy dyrektorów placówek  oświatowych prowadzonych przez Miasto;
 6) powoływanie oraz odwoływanie ze stanowiska dyrektora placówki oświatowej;
 7) prowadzenie spraw związanych z oceną pracy dyrektorów jednostek oświatowych,  współdziałanie z organem nadzoru pedagogicznego;
 8) organizowanie posiedzeń komisji egzaminacyjnej nadającej nauczycielom awans zawodowy  nauczyciela mianowanego;
 9) wnioskowanie w sprawach odznaczeń, nagród i wyróżnień dla pracowników obsługiwanych  placówek oświatowych;
 10) przygotowywanie projektów podziału środków na doskonalenie zawodowe nauczycieli;
 11) koordynowanie i organizowanie narad dla dyrektorów obsługiwanych placówek oświatowych;
 12) współpraca ze związkami zawodowymi.
 2. Analizowanie i zatwierdzanie projektów arkuszy organizacyjnych szkół i przedszkoli.
 3. Przygotowywanie projektów uchwał Rady dotyczących realizacji zadań określonych przepisami  prawa dla organu prowadzącego przedszkola i szkoły podstawowe.
 4. Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kosztów kształcenia młodocianych  pracowników.
 5. Obsługa merytoryczna programów rządowych i dotacji celowych z budżetu państwa oraz  pozostałych jednostek zaliczanych do sektora finansów publicznych.
 6. Realizowanie zadań organu prowadzącego jednostki oświatowe wynikających z ustawy  dotyczącej Systemu Informacji Oświatowej, a także zadań wynikających z ww. ustawy w stosunku do  jednostek oświatowych prowadzonych przez podmioty inne niż Miasto Orzesze.
 7. Prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem finansowym z innymi gminami z tytułu:
 1) dotowania przedszkoli;
 2) zwrotu kosztów dotacji przekazanych na dzieci niebędące mieszkańcami Miasta Orzesze  a uczęszczające do przedszkoli publicznych prowadzonych przez Miasto Orzesze;
 3) zwrotu kosztów dotacji za dzieci z Miasta Orzesze uczęszczające do przedszkoli publicznych  i niepublicznych funkcjonujących na terenie innych gmin;
 4) rozliczania dotacji udzielanej na podstawie zawieranych porozumień międzygminnych.
 8. Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych.
 9. Prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
 10. Prowadzenie ewidencji i czynności związanych z udzielaną dotacją do niepublicznych  przedszkoli i innych niepublicznych form wychowania przedszkolnego.
 11. Prowadzenie dokumentacji, przygotowywanie decyzji oraz polecenia wypłat dotyczących  przydzielania stypendiów naukowych oraz nagród sportowych.
 12. Kontrolowanie spełniania obowiązku nauki.
 13. Opracowywanie sprawozdań, raportów, statystyk i analiz, opinii, odpowiedzi na wnioski  i interpelacje dotyczących realizacji zadań oświatowych.
 14. Ścisła współpraca z Referatem Finansowym ds. Oświatowych w sprawach dotyczących  finansów oświatowych, jak również uzgadnianie projektów planów finansowych placówek  oświatowych.
 15. Wykonywanie powierzonych Dyrektorowi Miejskiego Zespołu Oświaty dotychczasowych  zadań ujętych w uchwałach Rady lub w innych aktach prawnych.
 16. Współdziałanie z Wydziałem Rozwoju i Zamówień Publicznych przy przygotowywaniu  dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych.
 17. Realizowanie zadań wynikających z przepisów prawa oświatowego w zakresie dowozu  uczniów w tym uczniów niepełnosprawnych realizujących obowiązek szkolny i nauki.
 18. Współpraca z Wydziałem Inwestycji i Remontów w sprawie planowania remontów w placówkach oświatowych.
 19. Obsługa merytoryczna spraw, które zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 są zastrzeżone dla kompetencji Burmistrza Miasta Orzesze.
 20. Sprawowanie nadzoru nad żłobkami oraz klubami dziecięcymi w trybie art. 54 – 57 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3.
 21. Planowanie, uzgadnianie, koordynowanie i nadzorowanie remontów realizowanych w placówkach oświatowych zgodnie z obowiązującymi przepisami Prawa Budowlanego, Warunków Technicznych Wykonania i Odbioru Robót, przepisów PPIS oraz przepisów BHP i Ppoż.
 22. Sporządzanie zakresów prac remontowych dla poszczególnych placówek oświatowych na podstawie pism dyrektorów.
 23. Uzgadnianie z Burmistrzem ewentualnej zmiany zakresu realizowanych prac remontowych ustalonych na podstawie sporządzonego przed rozpoczęciem prac kosztorysu inwestorskiego.
 24. Przygotowywanie dokumentacji niezbędnej do rozliczenia prac remontowych w placówkach oświatowych z zakresu zamówień publicznych.
 25. Dokonywanie odbiorów technicznych częściowych i końcowych realizowanych zadań remontowych.
 26. Kontrolowanie pod względem merytorycznym poprawności wystawianych przez wykonawców faktur.
 27. Koordynacja działań w zakresie zawierania umów dotyczących obiektów oświatowych w zakresie utrzymania porządku i czystości oraz wszelkich mediów.
 
 
 |